ogólne warunki sprzedaży
OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
Obowiązują od dnia
20.09.2018r.
1.
Zasady
ogólne
1.1 Niniejsze "Ogólne warunki
sprzedaży" (dalej w skrócie OWS) dotyczą wyrobów znajdujących się
w ofercie handlowej firmy ZPHU „SŁAWPOL” Sławomir Kalinowski. OWS są pełnym i
wyłącznym określeniem warunków sprzedaży w umowie zawartej przez złożenie przez
Nabywcę zamówienia na dostawę wyrobów oraz jego potwierdzenie przez ZPHU
„SŁAWPOL” Sławomir Kalinowski i stanowią integralną część tej umowy.
1.2 OWS uznaje się za przyjęte w
momencie, gdy Zamawiający otrzymał potwierdzenie zamówienia. Wszelkie dodatkowe
lub odmienne warunki sprzedaży i inne ustalenia będą wiążące tylko w zakresie w
jakim zostaną zaakceptowane przez Dostawcę w formie pisemnej.
1.3 W sprawach nieuregulowanych
niniejszymi warunkami mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, a
rozstrzygnięcie sporów jest poddane Sądowi Powszechnemu, właściwemu ze względu
na siedzibę ZPHU „SŁAWPOL” Sławomir Kalinowski
2. Złożenie i potwierdzenie
zamówienia.
2.1 Zamawiający przed złożeniem
zamówienia otrzymuje ofertę handlową Dostawcy, oraz jeżeli konieczne
specyfikację techniczną wyrobu wraz z Ogólnymi Warunkami Sprzedaży.
2.2 Na zapytania o możliwości dostawy
i ceny wyrobów Zamawiający otrzymuje odpowiedź pisemną (pismo, fax, e-mail),
która jednak nie może być traktowana jako zawarcie umowy sprzedaży.
2.3 Ceny wyrobów są
ustalone z odbiorcami zależnie od zamawianych przez nich ilości wyrobów,
terminów płatności, dodatkowych wymagań technicznych i warunków transportu.
Ceny te nie zawierają podatku VAT, ceł i innych opłat obligatoryjnych.
2.4 W celu zawarcia umowy sprzedaży
Zamawiający powinien złożyć pisemne zamówienie, które jednak nie jest wiążące
do momentu otrzymania jego potwierdzenia.
2.5 Potwierdzenie przyjęcia
zamówienia sprzedaży przez Dostawcę określa pisemnie przez obie strony,
przedmiot i warunki realizacji umowy, oparte na specyfikacji technicznej wyrobu
i Ogólnych Warunkach Sprzedaży.
2.6 Anulowanie potwierdzonego
zamówienia przez Zamawiającego jest dopuszczalne tylko w wyjątkowych
sytuacjach, po uprzednim pisemnym ustaleniu warunków anulowania zamówienia z
Dostawcą. W przypadku wycofania/anulacji/ potwierdzonego zamówienia w całości
lub częściowo, Zamawiający może zostać obciążony i zobowiązany przez Dostawcę
do pokrycia kosztów związanych z realizacją i anulacją tego zamówienia.
2.7 Dostawca zastrzega sobie prawo
dostarczenia Towarów wyprodukowanych przez siebie lub analogicznych,
wyprodukowanych przez inne podmioty.
3. Realizacja dostaw i wnoszenie
zastrzeżeń w momencie odbioru dostawy.
3.1 Termin dostawy określony w Umowie
ma charakter instrukcyjny i zobowiązuje Dostawcę do podjęcia starań dla wykonania
świadczenia w tym terminie lub możliwie doń zbliżonym. W przypadku, gdy nie
określono terminów dostawy, będzie ona realizowana stosownie do możliwości
Dostawcy i dostępności Towarów. Jeżeli po zawarciu Umowy okaże się, że
realizacja Umowy w przewidzianym terminie jest niemożliwa bądź utrudniona,
Dostawca zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego,
wskazując nowy termin wykonania świadczenia. W takim przypadku Zamawiający
uprawniony będzie odstąpić od Umowy w terminie 7 dni od dnia doręczenia
powiadomienia Zamawiającego.
Dostawy
wyrobów następują w postaci zabezpieczonych ładunków paletowych zawierającą
specyfikację wysyłkową.
3.2 Jeżeli dostawa zostanie opóźniona
wskutek zdarzeń niezależnych od ZPHU „SŁAWPOL” Sławomir Kalinowski – działania
siły wyższej takiej jak: pożar, powódź, strajki, blokady dróg, wypadki drogowe,
przerwy w dostawie energii elektrycznej itp. Termin dostawy zostanie
odpowiednio przedłużony.
3.3 Dostawy mogą zostać zaniechane
lub przerwane bez odpowiedzialności Dostawcy jeżeli Zamawiający staje się
przedmiotem postępowania upadłościowego, układowego, ogłoszenia
niewypłacalności albo zaistnieje ryzyko zajęcia lub cesji zapłaty na rzecz
wierzycieli Zamawiającego, względnie gdy Zamawiający zalega z płatnościami na
rzecz ZPHU „SŁAWPOL” Sławomir Kalinowski.
3.4 W zakresie parametrów dotyczących
wag/ilości przyjmuje się, o ile strony nie ustaliły inaczej, następujące
tolerancje: zamówienia poniżej 500 kg (ilość po przeliczeniu na kg) +/- 20%,
zamówienia od 500 kg do 1500 kg (ilość po przeliczeniu na kg) +/- 10%,
zamówienia powyżej 1500 kg (ilość po przeliczeniu na kg) +/- 5%.
3.5 Zastrzeżenie ilościowe i
jakościowe do dostawy w momencie jej odbioru przez upoważnionego
przedstawiciela Zamawiającego mogą dotyczyć:
- widocznych uszkodzeń
mechanicznych, zabrudzenia lub zamoczenia ładunku,
- niezgodności dostawy ze
specyfikacją – rodzaju wyrobu lub/i ilości opakowań zbiorczych.
W takim przypadku Zamawiający
powinien niezwłocznie wpisać zastrzeżenia do specyfikacji wysyłkowej lub
dokumentu przewozowego oraz ma prawo do odmowy przyjęcia części lub całości
dostawy. Wpis powinien identyfikować dostawcę i jednostkę paletowa, której
dotyczy.
3.6 Jeżeli strony nie ustaliły
inaczej, Zamawiający zobowiązany jest do odbioru towaru lub jego przyjęcia
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych po
powiadomieniu o jego dostępności w magazynach Sprzedawcy. W przypadku
zaistnienia opóźnienia w odbiorze, Zamawiający może zostać obciążony kosztami
magazynowania w wysokości 1% wartości sprzedaży nie odebranego towaru za każdy
dzień magazynowania. Kwota naliczona z tego tytułu nie może przekraczać 10%
wartości sprzedaży nie odebranego towaru. Każda dostawa częściowa stanowi
odrębną transakcję i może być oddzielnie fakturowana przez Dostawcę. Jeżeli
opóźnienie w odbiorze towaru przekracza 2 tygodnie lub jeżeli Zamawiający
odmawia przyjęcia towaru, stosuje się zasadę określoną punkcie 2.6 do
ponoszenia przez Zamawiającego kosztów anulacji zamówienia.
4. Nadruk na
produktach
4.1 Nadruk na produktach wykonany
jest zgodnie ze standardem druku fleksograficznego na podstawie zatwierdzonego
przez Zamawiającego, pliku PDF lub kromalinu, wykonanego przez firmę wykonującą
reprodukcję na rzecz Dostawcy
4.2 Zamawiający może być obecny przy
zatwierdzaniu fleksograficznego wzorca nadruku, który będzie stanowił podstawę
odbioru jakościowego (ocenę zgodności nadruku) całej partii, może jednak
scedować zatwierdzanie wzorca na rzecz Dostawcy
4.3 Za zawartość treściową i grafiki
odpowiada Zamawiający
4.4 Za zawartość treściową i użyte w
nadruku obce logotypy i grafiki odpowiada Zamawiający (na żądanie Dostawcy
powinien okazać mu ważne upoważnienia od Właścicieli na użycie obcych znaków
handlowych)
4.5 Zamawiający dostarcza projekt
graficzny, w tym dokładne rozmieszczenia grafiki w postaci zapisu
elektronicznego według zgodnego ze Specyfikacją Techniczną Dostawcy. Jeżeli
projekt graficzny nie jest przygotowany w sposób umożliwiający prawidłowe
rozpoczęcie produkcji, Zamawiający jest zobowiązany do przekazania materiałów i
innych treści umożliwiających wykonanie projektu
4.6 W przypadku zamówień na materiały
z nową szatą graficzną, Zamawiający udostępni wszelkie informacje pozwalające
na określenie wyglądu, kolorystyki i jakości docelowej produktu. Na
uzgodnionych warunkach handlowych Dostawca może na życzenie wykonać partię
testową produktu. Zamawiający gwarantuje, że jest uprawniony do
korzystania z dostarczonych materiałów (zdjęcia, rysunki, wzory, znaki towarowe
itp.), w związku z czym żadna osoba trzecia nie będzie podnosiła przeciwko
Dostawcy roszczeń z tytułu naruszenia praw własności intelektualnej.
4.7 Gwarancja odtworzenia kolorystyki
określonej w pliku graficznym jest w przypadku produktów drukowanych
ograniczona technologicznie, wskutek zastosowania techniki fleksograficznej.
Dokładne odtworzenie kolorystyki na podstawie przedstawionego przez
Zamawiającego nadruku, wykonanego przez innego producenta może również nie być
możliwe z uwagi na specyfikę stosowanych przez Sprzedającego do produkcji
podłoży oraz farb graficznych.
Stwierdzone
przez Zamawiającego odchylenia kolorystyczne nie mogą być w tej sytuacji
podstawą reklamacji jakościowej. W obrębie jednej partii produkcyjnej wymagania
jednolitości kolorystyki będą przez Dostawcę dotrzymane.
4.8 Koszty związane ze zmianami
projektowymi i zakupem matryc, jeżeli nie zostało uzgodnione inaczej, w całości
pokrywa Zamawiający.
4.9 Wszystkie metody uszlachetniania
druku ( np. lakierowanie) wykonane na zlecenie Zamawiającego nie mogą być
podstawą reklamacji w stosunku do finalnego zachowania się folii tj. np.
zgrzewania, klejenia, współczynnika tarcia. Praktyki takie muszą być zawsze
poprzedzone stosownymi testami u klienta finalnego, co musi być potwierdzone
raportem.
5. Roszczenia reklamacyjne
5.1 Roszczenia reklamacyjne mogą dotyczyć:
- niezgodności cech jakościowych wyrobu
ze specyfikacją techniczną,
- niezgodności ilościowych w
opakowaniach zbiorczych
5.2 Warunkiem
zgłoszenia reklamacji przez Zamawiającego jest przedstawienie dokumentu dostawy
(WZ lub specyfikacja dostawy), i etykiet reklamowanych nawojów oraz
dostarczanie dowodów na zgłaszaną niezgodność w postaci zdjęć, filmów, próbek z
oznaczoną reklamowaną wadą. W przypadku braku ww. dokumentów i dowodów oraz
zgłoszenia reklamacji po upływie okresu gwarancji reklamacje nie będą
rozpatrywane.
5.3 Podstawą w przypadku rozpatrywania reklamacji jest specyfikacja
techniczna wyrobu potwierdzona przez Dostawcę i Nabywcę. W innym
przypadku obowiązują odchyłki ujęte w Polskich Normach.
5.4 Reklamacje jakościowe, ilościowe
i prawne winny być składane w terminie 7 dni od daty wykrycia nieprawidłowości,
nie później jednak niż trzy miesiące od dnia przyjęcia zamówionego towaru,
chyba, że warunki techniczne podają inaczej. Po tym terminie Nabywca traci
wszelkie uprawnienia z tytułu roszczeń reklamacyjnych.
5.5 Reklamacje
należy zgłaszać w okresie w formie pisemnej, podając typ reklamowanego towaru,
grubość, ilość oraz opis wykrytej wady bądź problemów przetwórczych
5.6 Termin
rozpatrywania reklamacji – 14 dni od przedstawienia dowodów przedstawionych w
punkcie 4.2
5.7 Zgłoszenie
reklamacyjne nie uprawnia do wstrzymania zapłaty za zamówiony towar.
5.8 Roszczenia
reklamacyjne nie będą uznawane w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego
przechowywania lub nieprawidłowego zastosowania przedmiotu dostawy.
5.9 Reklamowany towar
nie może być zwrócony przez Zamawiającego bez wcześniejszej pisemnej zgody ZPHU
„SŁAWPOL” Sławomir Kalinowski.
5.10 W przypadku
stwierdzenia wad jakościowych Dostawca ponosi odpowiedzialność tylko do
faktycznej wartości netto wadliwego, nieprzetworzonego Towaru
5.11 W
przypadku stwierdzenia wad ukrytych (wpływających negatywnie na dalsze
przetwórstwo folii - drukowanie, laminowanie, itp.) Zamawiający zobowiązany
jest do przerwania przetwarzania folii i natychmiastowego poinformowania
Dostawcy drogą pisemną. Dostawca odpowiadać będzie tylko za koszt dwóch
pierwszych przetworzonych nawojów, jednakże nie więcej niż 200 kg.
5.12 Zamawiający odpowiada za skutki
samodzielnego wdrażania produktu dostarczonego przez Dostawcę. W przypadku gdy
Dostawca nie uczestniczy w przemysłowym projekcie wdrożeniowym z użyciem
wyrobów Dostawcy i nie został poinformowany o rezultatach przeprowadzonych
prób, Zamawiający przyjmuje na siebie odpowiedzialność prawną i finansową za
skutki wszelkich szkód oraz roszczenia z tytułu dopuszczenia wyrobów Dostawcy
do jakiegokolwiek użycia i jest zobowiązany do terminowej zapłaty pełnej ceny z
tytułu nabycia wyrobów Dostawcy.
5.13 W każdym przypadku roszczenia
reklamacyjne oraz pozostałe roszczenia odszkodowawcze są ograniczone do
wartości przedmiotu danej dostawy.
5.14 ZPHU „SŁAWPOL” Sławomir
Kalinowski nie odpowiada za utracone korzyści, szkody pośrednie, szkody
następcze oraz szkody wynikające z wstrzymania produkcji.
6. Przeniesienie własności
Bez względu na wykonaną dostawę, własność towarów nie przechodzi na
Nabywcę do chwili dokonania pełnej zapłaty za towary przez Nabywcę, wraz z
innymi kwotami należnymi Sprzedającemu.
7.
Warunki
płatności
7.1.
Zapłata za
Towary zostanie dokonana przez Zamawiającego, zgodnie z umówionym terminem
płatności wskazanym w pisemnym potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji
lub Umowie, przy czym Zamawiający nie jest uprawniony do potrącenia z
roszczenia o zapłatę za Towary wzajemnego roszczenia przysługującego mu wobec
Dostawcy, w szczególności roszczenia związanego ze zgłoszeniem reklamacyjnym,
rozpatrzenie którego odbywa się odrębnym trybem i jest przedmiotem odrębnych
rozliczeń.
7.2 Płatności winny być
dokonywane w terminach ustalonych i podanych na fakturze sprzedaży. Jeżeli płatność
jest opóźniona w stosunku do ustalonego terminu, ZPHU „SŁAWPOL” Sławomir
Kalinowski ma prawo do naliczenia odsetek ustawowych bez uprzedniego
zawiadomienia.
7.3 Jeżeli umowa nie stanowi inaczej,
wszelkie płatności powinny być dokonywane przelewem na rachunek bankowy ZPHU
„SŁAWPOL” Sławomir Kalinowski podany na fakturze bez żadnych potrąceń, opłat
lub kosztów transferu. Wstrzymanie lub potrącenie części płatności ze względu
na roszczenia Nabywcy jest dozwolone wyłącznie w przypadkach, gdy te roszczenia
zostały uznane przez ZPHU „SŁAWPOL” Sławomir Kalinowski. Dokonywanie potrąceń z
należnościami ZPHU „SŁAWPOL” Sławomir Kalinowski każdorazowo wymaga zgody w/w
firmy.
8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
8.1 Dostawca oświadcza, iż jest administratorem
danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 - Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.
8.2 Dane osobowe Zamawiającego są
przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b RODO (przetwarzanie danych jest
niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest Zamawiający lub do podjęcia
działań, które są niezbędne przed jej zawarciem) i/lub art. 6 ust. 1 pkt f RODO
(prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Dostawcę - mogą Państwo w
dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych ze swoją szczególną
sytuacją – wobec przetwarzania swoich danych opartych na tej podstawie).
8.3 Podanie danych jest dobrowolne,
jednak ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości zawarcia Umowy.
8.4 Odbiorcami Państwa danych będą
podmioty zajmujące się obsługą Administratora, w tym w zakresie obsługi:
informatycznej, prawnej, doradczej, audytowej, finansowo-księgowej, dochodzenia
należności oraz transportowej.
8.5 Zamawiającemu przysługuje prawo
dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, żądania
ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
8.6 Przekazane przez Zamawiającego
dane niezbędne do realizacji Umowy będą przechowywane przez okres wynikający z
obowiązujących przepisów prawa, w tym w zakresie przedawnienia roszczeń.
8.7 Informujemy, że dane osobowe nie
będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej oraz,
że nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również nie będą
wykorzystywane do profilowania.
9. Postanowienia końcowe
Wszelkie informacje oraz dokumenty dotyczące umowy oraz jej
wykonania stanowią tajemnicę handlową ZPHU „SŁAWPOL” Sławomir Kalinowski
i nie mogą być ujawniane osobom trzecim bez jego pisemnej zgody, ani w
inny sposób wykorzystywane przez Zamawiającego. Dotyczy to także informacji, o
których Zamawiający dowiedział się przy okazji i w związku z zawarciem i
wykonaniem umowy
Wszelkie spory wynikające w jakikolwiek sposób w związku z
Ogólnymi Warunkami oraz jakąkolwiek Umową zostaną poddane pod rozstrzygnięcie
polskiego sądu powszechnego, właściwego ze względu na siedzibę Dostawcy.